( 0. امتیاز از 0 )
1399/11/18-07:33

پیام آیت الله اعرافی به نخستین مجمع اساتید حوزه علمیه مشکات

پیام آیت الله اعرافی به نخستین مجمع اساتید حوزه علمیه مشکوه

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و افضل الصلاة و السلام علی خاتم النبیین محمد و آله الطیبین الطاهرین
حضور اساتید مکرم حوزه علمیه مشکات
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
با عرض تحیت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توفیقات الهی را در این ایام الله برای شما آرزومندم.
چنان که مستحضرید حوزه علمیه عریق شیعه بیش از هزار سال است که در مسیر حفظ دین و علوم اسلامی و حیات معنوی مردم حرکت نموده و با حفظ انسجام درونی و پیوند با کتاب و سنت تا به این مرتبه بالنده گشته که از حیث کمیت و کیفیت آنچه مشهود است از ثمرات و بار و بَر، قابل قیاس با قرون نخستین غربت و محدودیت شیعه نیست؛
«وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ...»
اما اکنون که در این پیچ تاریخی عظیم قرار گرفته ایم خصوصاً در مرحله ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله جامعه پردازی و تمدن سازی مسئولیت متولیان اساتید پژوهشگران و طلاب این حوزه سترگ چندین برابر گشته و نیل به آن مقصد اسنی، عزمی عظیم و همتی جسیم می طلبد.
ضمن آگاهی از زحماتی که مسئولین و اساتید گرانقدر حوزه علمیه مشکات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) در رابطه با حوزه علمیه و نیز تحقق حوزه ی تراز انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند، لازم میدانم بار دیگر خاطر شریف عزیزان را به پیگیری این مسیر معطوف نمایم.
ارتباط دوسویه با مجامع علمی فرهنگی سطح کشور و استفاده از ظرفیت علمی خارج از حوزه می تواند کمک شایانی برای رسیدن به این مقصود نماید.
همچنین تشکیل کارگروه هایی برای تبیین و پیگیری بیانات و دستورات رهبر معظم انقلاب(دام ظله العالی) در حوزه ماموریت های حوزه علمیه اعم از بیانیه گام دوم، طرح تحول حوزه، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و اسلامی سازی علوم از مواردیست که ضروری می‌نماید.
در پایان توفیقات روز افزون همه عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر