( 4.8 امتیاز از 43 )
1398/03/08-17:06

عضو هیئت علمی مجتمع و مدیر مدرسه کریمه اهل بیت(س)

مشکات :

 

مشخصات فردی:

نام:  محمد صالح

نام خانوادگی: حائری

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: 57/06/30

سال ورود به حوزه علمیه: 1375

سوابق علمی:

مقدمات و سطح عالی را در مدت شش سال در مدرسه حاج آقای موسوی نژاد گذراندم. در رشتۀ فقه و  اصول، علاوه بر نیمی از معالم، اصول استنباط، حلقه اولی، حلقه ثانیه، اصول فقه، قطع و ظن و برائت رسائل و بخشی از کفایه را درس گرفتم. در فقه نیز محور اصلی را کتاب دروس تمهیدیه قرار دادم و در کنار آن عمده لمعه و بخشی از مکاسب را نیز درس گرفتم. با اصرار اساتید مبنی بر اینکه نیازی به اتمام سطح نیست به قم مشرف شدم و در کنار شرکت در درسهای اساتید در موسسه بقیه الله مشغول به تمهید مباحث خارج فقه و اصول به مدت پنج سال گردیدم. درسهای اساتیدی که شرکت کردم:

استاد محمد تقی شهیدی پور: فقه 9 سال اصول 2 سال

استاد صادق آملی لاریجانی: فقه 8 سال اصول 10 سال

مقام معظم رهبری: فقه 2 سال

استاد احمدی شاهرودی: اصول 3 سال

استاد گنجی: فقه 2 سال

سوابق آموزشی:

از سال سوم ورود به حوزه پس از آشنائی با دغدغۀ مقام معظم رهبری برای تغییر در نظام آموزشی حوزه همت اصلی خود را آموزش طلاب بر اساس نظام مطلوب ایشان قرار دادم. به طوری که علاوه بر کتب مختلف ادبیات در رشته فقه و اصول نیز موفق به تدریس کتب زیر شدم:

18 مرتبه حلقه اولی، 11 مرتبه حلقه ثانیه، بیش از سه مرتبه حلقه ثالثه، چند مرتبه دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی، و دروس تمهیدیه فی القواعد فقهیه. علاوه بر تدریس بخشهایی از لمعه، کفایه، رسائل و مکاسب و چند دوره متن لمعه شهید اول. و برگزاری ده­هاگارگاه مهارتی در شاخه های مختلف علوم حوزوی.

به فضل الهی علاقه به فراگیری نظام جدید آموزشی در میان طلاب فراگیر شده به طوری که در چند سال اخیر صدها طلبه در شهرهای مختلف با نوار های حقیر این نظام را پیگیری می­کنند که پاسخ گوئی به اشکالات و راهنمائی آنان خود شغلی شاغل گردیده است. تا کنون چند بار به عنوان استاد نمونه مدارس و مراکزی که تدریس می کردم برگزیده شده ­ام مانند استاد نمونه سطح عالی مرکز تخصصی آخوند خراسانی مشهد که نیاز به ذکر نیست.

از آنجائی که همت خود را تخصص در کتب نوین آموزش حوزه قرار دادم تا کنون در مراکز و مدارس و حوزه های مختلف به عنوان کارشناس آموزشی به تصحیح و تنظیم بر نامه آموزشی پرداخته ام که آخرین آن تصحیح تقسیم بندی کتابهای سطح و سطح عالی قم، یکسان سازی نظام آموزشی قم و شهرستانها و تنظیم کتب بدیل لمعه، مکاسب، کفایه و رسائل در هفته های گذشته بود که به تایید حاج آقای اعرافی رسیده و برای تأیید نهایی در اختیار شورای عالی حوزه های علمیه قرار خواهد گرفت.

مدت 4 سال نیز مسئول واحد تدوین آثار حضرت آیت الله لاریجانی بودم و مدت هفت سال است که به عنوان همکار عملی ایشان مشغول به کارم که ثمرۀ آن انتشار سه جلد از کتاب فلسفۀ علم اصول و آماده سازی چند جلد دیگر است.

به مطلب امتیاز دهید :
( 4.8 امتیاز از 43 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر