( 0. امتیاز از 0 )
1399/12/25-23:35

مدرسه علمیه امام کاظم (علیه السلام) تحت برنامه حوزه علمیه مشکات از سال 97 به حول و قوه ی الهی شروع به کار نمود. این مدرسه بر آن است تا ذیل برنامه ای تحولی ، در حد توان خود ضمن شکوفایی ظرفیت های موجود در اصفهان جایگاه شایسته خود را در منظومه انقلاب اسلامی پیدا کرده و انجام وظیفه نماید.
معرفی مدرسه

حوزه علمیه اصفهان از مهم ترین حوزه های علمیه جهان  اسلام بوده و هست . بسیاری از علمای به نام جهان اسلام در اصفهان رشد و تکامل یافته اند. (بخشی از نامه رهبر انقلاب به آیت الله مظاهری)

 

با توجه به اینکه حوزه اصفهان می تواند نقطه عطفی در حرکت تحولی در حوزه علوم انسانی اسلامی و تولید و تکمیل اندیشه پشتیبان اندیشه انقلاب اسلامی مدنظر رهبر انقلاب باشد ، مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام (مشکات اصفهان)  سال ۹۷ در جوار مقبره علامه کلباسی در شهر اصفهان تشکیل شد و برای بسیاری از دانشجویانی که از اقصی نقاط کشور علی الخصوص شهر اصفهان و جنوب کشور قصد ورود به حوزه علمیه مشکات دارند مدرسه امام کاظم علیه السلام محل مناسبی است .

 

هم اکنون مدیریت مدرسه امام کاظم علیه السلام با حجت الاسلام دکتر اجتهادی است .

مکان فعلی مدرسه پس از دوسال حضور در مدرسه علامه کلباسی به مدرسه نیم آورد واقع در خیابان عبدالرزاق بازار نیم آور انتقال یافت.

با توجه به این نگرش که حرکت تحولی جز با تکیه بر غنای فکری ، مطالعاتی و جهت گیری اجتماعی طلاب که رکن اصلی مدارس مشکات هستند امکان پذیر نیست باید نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

 

بخشی از فعالیت های مدرسه در این مدت کوتاه که هر روز پربار به حول و قوه الهی پربارتر می شود از این قرار است :

 

۱- استفاده از اساتید فاضل حوزه علمیه اصفهان و قم

 

۲- برگزاری نشست های علمی و جلسات اندیشه ورز در راستای هویت طلبه تراز انقلاب

 

۳- برگزاری هیئت حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت  هفتگی و مناسبتی

به مطلب امتیاز دهید :
( 0. امتیاز از 0 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر